Konflikt czy symbioza? Neurologiczne podłoże relacji między pokoleniami w środowisku akademickim - spotkanie z prof. Markiem Kaczmarzykiem

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką najnowszych osiągnięć nauki w obszarze Neurodydaktyki na spotkanie z profesorem Markiem Kaczmarzykiem we wtorek 14 maja o godzinie 17.15 w audytorium im. Stanisława Noakowskiego, sala 103.

Profesor Marek Kaczmarzyk specjalnie dla naszego środowiska akademickiego poprowadzi wykład zatytułowany "Konflikt czy symbioza? Neurologiczne podłoże relacji między pokoleniami w środowisku akademickim". Po wykładzie przewidujemy czas na zadawanie pytań i dyskusję. Wiedza, którą możemy zdobyć wysłuchawszy profesora okaże się nam bardzo pomocna w praktyce dydaktycznej oraz studiowaniu. 

Profesor opowie o tym jak gwałtownie i kilkakrotnie w trakcie życia zmieniają się nasze mózgi. Jak wczesne etapy ich rozwoju poprzez wpływy środowiska definiują nasz sposób widzenia świata. Dowiemy się też jak rozumienie zmienności i różnic w ich funkcjonowaniu pozwala wskazać obiektywne przyczyny zachowań uważanych za efekt celowych intencji lub wychowania. Poznamy również etapy rozwojowe mózgu i metody wykorzystywania potencjału intelektualnego pozwalające na długie utrzymanie się w dobrej kondycji we wszystkich naszych aktywnościach.

Wstęp na wykład będzie również możliwy dla osób towarzyszących i znajomych. Wykład będzie jednorazowym wydarzeniem bez możliwości nagrywania, ale będzie transmitowany w czasie rzeczywistym. 

 

Dr Marek Kaczmarzyk prof. UŚ – biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel akademicki, popularyzator nauki. Autor licznych artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Najważniejsze z nich to: „Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu”, „Unikat. Biologia wyjątkowości”. „Strefa Napięć”. 

Proponuje spojrzenie na proces edukacji, oraz procesy relacyjne w ludzkich grupach zadaniowych, przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża, szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i rozwój kompetencji w zakresie relacji w grupach. 

Jest inicjatorem oraz jednym z organizatorów Międzynarodowego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki odbywającego się co roku w Katowicach. Regularnie prowadzi szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz rad pedagogicznych. Występuje jako prelegent na konferencjach dotyczących edukacji i wychowania. W jego wykładach i szkoleniach każdego roku bierze udział kilkanaście tysięcy osób.